Wat is het belang van goede call to actions voor makelaarswebsites?

Heeft u als makelaarskantoor een website en wilt u er daarmee voor zorgen dat potentiële huizenkopers contact met u opnemen? Of wilt u ervoor zorgen dat zij die een woning willen verkopen u daarvoor benaderen? Dan is het van belang om de juiste content aan te bieden en deze af te sluiten met een goede Call To Action, een CTA. U zorgt er daarmee voor dat u heel duidelijk oproept tot actie, om met de content voor een ‘conversie’ te zorgen.

Informeren en overtuigen

Op een makelaarswebsite is het allereerst natuurlijk van belang om te informeren en overtuigen. Het is belangrijk om de bezoeker duidelijk te maken wat de woning te bieden heeft, waar deze staat en wat deze kost. Gaat het om een bezoeker met een eigen woning die deze wil verkopen? Zorg er dan voor dat goed duidelijk is wat u kunt bieden en hoe u zorgt voor een goede verkoopprijs. U zorgt op die manier voor een combinatie van informeren en overtuigen. Het is verstandig om met de informatie te beginnen, vervolgens te overtuigen en daarna toe te werken naar de Call To Action.

Activeren met een call to action

U kunt uw bezoekers aan het eind van de tekst of pagina activeren met een Call To Action, letterlijk een oproep tot actie. Het is immers niet de bedoeling dat zij de tekst lezen of de foto’s bekijken en vervolgens wegklikken, dit is het moment om ze contact op te laten nemen. Zorg er wat dat betreft dan ook voor dat de bezoeker diverse mogelijkheden heeft om contact met u op te nemen, zodat u kunt zorgen voor een lead.

Verschillende soorten call to actions

Er bestaan verschillende soorten Call To Action-mogelijkheden. Een duidelijke vermelding van het telefoonnummer is wellicht de meest bekende. Zorg ervoor dat het telefoonnummer goed zichtbaar is, vooral op het moment dat een bezoeker de tekst of de pagina afrondt. Staat het telefoonnummer bovenaan de website? Dan is de kans groot dat deze uit beeld verdwijnt wanneer de bezoeker klaar is om contact op te nemen.

Daarnaast kunt u bij een Call To Action denken aan een button om contact op te nemen, via een contactformulier of een specifieke contactpagina. Verder kunt u gebruik maken van handige kleine formulieren op de pagina, of een overzicht met het woningaanbod en de specifieke contactdetails om contact op te nemen.

Online implementeren en meten

Heeft u een beeld van de Call To Action die u wilt gebruiken om voor conversie vanaf de webpagina te zorgen? Dan is het van belang om dit idee te implementeren en er daarmee voor te zorgen dat er een mogelijkheid tot contact ontstaat. Probeer er daarnaast voor te zorgen dat u het succes hiervan kunt meten, of dat u twee varianten maakt om die met elkaar te vergelijken. U zorgt er op die manier voor dat u de website verder kunt optimaliseren, om het maximale makelaarssucces te bereiken.

Blog Makelaarsucces

Je vindt hier regelmatig blog artikelen met handige tips over zoekmachine optimalisatie en andere online marketing vraagstukken.

Sign up for our newsletter!

Vraag SEO scan aan

Wij leveren professionele zoekmachine optimalisatie diensten die u succesvolle resultaten behalen in de zoekresultaten.

Meer blogartikelen