Wat maakt Facebook advertising zeer geschikt voor makelaars?

Bent u actief als makelaar en kent u de kracht van Facebook advertising? Diverse makelaars zijn daar nog niet goed van op de hoogte, het sociale netwerk heeft enorme kansen te bieden. Facebook advertising zorgt ervoor dat u zich heel specifiek op een bepaalde doelgroep kunt richten, met een advertentie voor een bepaalde woning of uw diensten in het algemeen. Op die manier zorgt u er met Facebook advertising voor dat u het aanbod aan woningen onder de aandacht kunt brengen, of u ervoor zorgt dat u als makelaar de eerste keuze vormt bij de verkoop van de eigen woning.

Adverteren via facebook voor makelaars

Activiteit op sociale media

Een zeer grote groep mensen is actief op verschillende sociale media, waaronder in de meeste gevallen in ieder geval Facebook. Dit is het sociale netwerk waar we in Nederland onze vrienden spreken en waar we zoeken naar leuke updates. Dat maakt Facebook uitstekend geschikt voor een vorm van advertising, waarmee u als makelaar voor meer succes kunt zorgen. U kunt het aanbod aan woningen of aan eigen diensten op uw website presenteren, maar zou het niet veel mooier zijn om daar via de sociale media meer aandacht voor te kunnen vragen?

Gericht adverteren op Facebook

Bijkomend voordeel van Facebook advertising is dat u heel gericht kunt adverteren, waardoor de boodschap alleen terecht zal komen bij de doelgroep die hier het best geschikt voor is. U zorgt er op die manier niet alleen voor dat u de kans op succes flink kunt vergroten, het zorgt er daarnaast voor dat u een scherpe prijs betaalt per vertoning van de advertentie. Facebook advertising is met name voor makelaars goed geschikt, getuige bijvoorbeeld het grote aantal woningen dat vrienden online via Facebook delen wanneer zij proberen deze te verkopen.

Woningen, regio’s en doelgroepen

Op het moment dat u gebruik maakt van Facebook advertising als makelaar kunt u ervoor zorgen dat u bijvoorbeeld de woningen onder de aandacht kunt brengen in een bepaalde regio van het land. Daarnaast kunt u zich richten op een specifieke doelgroep, bijvoorbeeld starters tussen 20 en 30 jaar, of stellen van 30 en ouder, op het moment dat zij willen doorgroeien naar een nieuwe woning. Door vooraf goed na te denken over de doelgroep is het als makelaar goed mogelijk om heel specifiek gebruik te maken van Facebook advertising. Dit maakt de kans op makelaarssucces een stuk groter.

Online implementatie

U kunt de online implementatie overlaten aan onze professionals, wij zorgen ervoor dat u optimaal gebruik kunt maken van Facebook advertising. Wij gaan met u om tafel om het aanbod te beoordelen en na te gaan welke doelgroep hiervoor het best geschikt zal zijn. Op die manier kunnen we de strategie en de tactieken uitzetten, om er via Facebook advertising voor te zorgen dat u een woning of uw diensten goed onder de aandacht kunt brengen.

Blog Makelaarsucces

Je vindt hier regelmatig blog artikelen met handige tips over zoekmachine optimalisatie en andere online marketing vraagstukken.

Sign up for our newsletter!

Vraag SEO scan aan

Wij leveren professionele zoekmachine optimalisatie diensten die u succesvolle resultaten behalen in de zoekresultaten.

Meer blogartikelen